همانطور که در متن قبل گفته شد قبل از سفر برای تحصیل در روسیه باید تمام موارد را بررسی کرد تا از وقوع ضررات یا خطرات جلوگیری کرد. در این مطلب نیز به ادامه موضوع قبل می پردازیم:

بیمه درمانی برای دانشجویان

مدارس با توجه به قانون به صورت دولتی دانش آموزان خود را بیمه می کنند که می توانند در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی معاینه شده و خدمات درمانی دریافت کنند. ولی ما توصیه می کنیم که یک گواهی بین المللی بیمه در کشورخود دریافت کنید. چند مرکز اروپایی و آمریکایی در سطح بالا (مرکز پزشکی آمریکا، کلینیک یورو، و غیره) و چند بیمارستان خصوصی خوب در مسکو، سنت پترزبورگ و دیگر شهرها وجود دارند، اما دسترسی به آنها برای شما هزینه بر می باشد. توصیه می کنیم در بیمه نامه خود هزینه های آمبولانس را نیز ذکر کنید.

نکات مهم برای تحصیل در روسیه

شرایط آب و هوا در روسیه

آب و هوای مسکو، سن پترزبورگ و سایر شهرها متفاوت است (آب و هوای مسکو معتدل تر و در سن پترزبورگ میزان رطوبت بالا است)، اما در همه شهرها 4 فصل وجود دارد. زمستان ها طولانی و سرد (برف زیاد و دمای متوسط حدود 10 درجه سانتیگراد) . تابستان ها گرم با بارندگی های پراکنده. آب و هوای این کشور تحصیل در روسیه را برای افرادی که در کشورهایی با آب و هوای متفاوت زندگی می کنند را سخت می کند ولی اینکه چه لباس هایی به همراه داشته باشید، بستگی به زمانی از سال دارد که به روسیه می روید، کمک حال شما می باشد. اما در هر صورت باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. شما پیاده روی زیادی خواهید داشت پس یک کفش راحتی به همراه داشته باشید؛
  2. در مورد لباس هم همینطور است. پس از دیدن شهروندان روسیه، متوجه خواهید شد که اغلب تمایل به پوشیدن لباس های با رنگ تیره دارند.

امنیت در روسیه

آیا زندگی در شهر نیویورک یا لندن امن و بی خطر است؟ علی رغم ذهنیت های موجود، سفر به مسکو، سن پترزبورگ و کل روسیه به طور کلی خطرناک نیست. البته ممکن است در بهار قطعات یخ آب شده و روی سرتان بیفتند اما از بابت مافیا نگران نباشید. وقایع اخیر موجب ترس از حملات تروریستی شده اند، اما هیچ شهر دیگری در دنیا وجود ندارد که از خطر تروریسم در امان باشد. مسکو و سنت پترزبورگ، دو شهر بزرگ روسیه هستند که براحتی امنیت را احساس خواهید کرد.

به محض ورود به روسیه چه اتفاقی می افتد؟

دانشجویانی که به مسکو می آیند، معمولا وارد یکی از دو فرودگاه بین المللی مسکو – شرمتیوو یا فرودگاه بین‌المللی دوموده‌دوو می شوند. مورد دوم بیشتر توصیه می شود، چرا که در سال 2002 بازسازی شده و اکنون قابل مقایسه با فرودگاه های مدرن اروپای غربی است. شرمتیوو بیشتر یک فرودگاه قدیمی است و کنترل پاسپورت و چمدان ها ممکن است با تاخیر انجام شود. فرودگاه بین المللی اصلی سنت پترزبورگ ((Pulkovo نام دارد. علاوه بر این، فرودگاه های بزرگ بین المللی در شهرهای سیبری و شرق دور روسیه وجود دارند.

فرایند عبور از کنترل های رسمی – این مراحل در همه فرودگاه ها مشترک است. پس از اینکه هواپیما را ترک کردید (مستقیما وارد ساختمان فرودگاه می شوید)، ابتدا باید گذرنامه شما کنترل شود. قبل از رفتن به کافه و بار مطمئن شوید که هر دو نسخه کارت مهاجرت را پر کرده اید (معمولا به همراه کارت پرواز صادر می شوند اما همچنین می توانید در کنار ورودی کنترل پاسپورت نیز آن را بیابید). پس از کنترل گذرنامه کارت مهاجرت را با یک مهر دریافت خواهید کرد. سپس، به منطقه دریافت چمدان بروید. نوار نقاله چمدان را با توجه به شماره پرواز خود پیدا کنید.

قبل از اینکه چمدان خود را پیدا کنید، باید یک اعلامیه گمرکی را پر کنید (حتی اگر کالای خاصی به همراه نداشته باشید باید آن را پر کرده و مهر مربوط به آن را دریافت کنید). اگر شما مقدار زیادی پول و تجهیزات گران قیمت (لپ تاپ، و غیره) به همراه دارید، لطفا آن را در اعلامیه ذکر کنید. اگر شما چیزی برای اعلام دارید پس از دریافت چمدان به راهروی “قرمز” بروید، در غیر اینصورت از راهروی “سبز” خارج شوید.

شما از این طریق از سالن ورودی، جایی که معمولا منتظر ملاقات آشنایان خود هستید، خارج می شوید. اگر هزینه انتقال در هزینه های پرداختی برای برنامه تحصیلی شما لحاظ شده باشد، نماینده دانشگاه به فرودگاه خواهد آمد و شما را به محل اقامتتان انتقال خواهد داد. اگر شخصی را با نشانه ای از طرف دانشگاه پیدا نکردید، کمی صبر کنید. شاید شما آن را گم کرده اید یا هواپیمای شما قبل از رسیدن او فرود آمده است. اگر کسی را پیدا نکردید با دفتر دانشگاه برای روشن شدن وضعیت تماس بگیرید.

اگر قصد سفر به شهر را به تنهایی دارید، می توانید یک تاکسی بگیرید. فقط از خدمات تاکسی رسمی استفاده کنید و از خودروهای شخصی و شلوغی های فرودگاه دوری کنید. هزینه انتقال استاندارد از فرودگاه به مرکز شهر 40-60 دلار است. علاوه بر این، می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید و یا با اتوبوس و تاکسی به مترو ببرید، اگرچه خیلی سریع نیست اما مطمئن ترین راه است.

 

دانشجویان علاقمند به تحصیل در روسیه همواره می توانند با خیال راحت اقدامات لازم را برای این کشور انجام دهند. در صورت داشتن سوالات بیشتر موسسه تکیه گاه دانش، مشاوره تحصیل در خارج از کشور را بصورت رایگان برای دانشجویان فراهم کرده تا شما را برای رسیدن به رویاهایتان همراهی نماید.


تحصیل در روسیه - بورسیه تحصیلی | تکیه گاه دانش فرودگاه ,روسیه ,دریافت ,پترزبورگ ,هزینه ,کنترل ,دریافت چمدان ,هزینه انتقال ,استفاده کنید ,کارت مهاجرت ,کنترل پاسپورت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای درمانگاه بیماریهای نشیمنگاهی بهترین سایت فروشگاه اینترنتی آپو دانلود دکوراسیون داخلی متین دکور صنعت و تجارت اس هلپ - راهنمای گردشگری و توریستی جنگ در شهر